Actionaid.gr

Αλφαβητάρι Οικονομικών 2019-2021

Ως μέρος του προγράμματος οικονομικής εκπαίδευσης, οργανώσαμε μια σειρά τηλεκπαιδεύσεις για δασκάλες, δασκάλους, καθηγητές και καθηγήτριες, από όλη την Ελλάδα!

Στόχος των επιμορφώσεων αυτών ήταν η κατάρτιση των εκπαιδευτικών για την αποτελεσματικότερη ένταξη του πακέτου «Αλφαβητάρι Οικονομικών» στο σχολικό μάθημα και η έναρξη μιας γόνιμης συνεργασίας για την επίτευξη της οικονομικής εκπαίδευσης μέσα από το σχολικό περιβάλλον.

Το διάστημα Σεπτέμβριος 2019-Αύγουστος 2021 πραγματοποιήσαμε 22 τηλεκπαιδεύσεις, στις οποίες συμμετείχαν συνολικά 547 εκπαιδευτικοί από περισσότερες από 26 Περιφέρειες και Περιφερειακές Ενότητες της Ελλάδας με κύρια εκπροσώπηση από την Αττική, Κ. Μακεδονία, Θεσσαλία, Πελοπόνησσο και Ήπειρο.

Θερμές ευχαριστίες στους Υπεύθυνους Εκπαίδευσης που στάθηκαν για μια ακόμη φορά τόσο ενεργά κοντά μας και στήριξαν το εκπαιδευτικό έργο της ActionAid, μέσα από τη συνδιοργάνωση επιμορφώσεων και τη διάχυση του εγχειρήματος! 

Όλες οι επιμορφώσεις πραγματοποιήθηκαν εξ αποστάσεως, ενώ μετά την ολοκλήρωση κάθε εκπαιδευτικός που συμμετείχε παρέλαβε ταχυδρομικά τον έντυπο εκπαιδευτικό οδηγό "Αλφαβητάρι Οικονομικών", απέκτησε πρόσβαση στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού οδηγού για εφαρμογή των δραστηριοτήτων εξ αποστάσεως και βεβαίωση συμμετοχής.

Η ομάδα εργασίας

Για την ανάπτυξη και την υλοποίηση του Προγράμματος κατά το διάστημα Σεπτέμβριος 2019-Σεπτέμβριος 2021 συστάθηκε μια διεπιστημονική ομάδα, η οποία απαρτιζόταν από την ActionAid, την ΕΡΓΩ ΜΚΟ και την Aflatoun International.
Ακολουθούν λίγα λόγια για την εκπαιδευτική μας εμπειρία και την εμπλοκή μας στο Πρόγραμμα!
  • Ιωάννα Γεωργούλη

Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας Συστημικής Προσέγγισης και Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού με μεταπτυχιακό στις Επιστήμες της Αγωγής. Κατά την επαγγελματική μου πορεία είχα την ευκαιρία και τύχη να εργαστώ και να συνεργαστώ με ποικίλα πλαίσια εκπαίδευσης και φροντίδας, όπως το ΚΕ.Θ.Ε.Α (πρόγραμμα ΠΛΕΥΣΗ), το πανεπιστήμιο Ψυχολογίας του Τορίνο όπου εργάζομαι ως instructor στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Carepath που αφορά την εκπαίδευση και ενδυνάμωση φροντιστών ανθρώπων με ψυχικό τραύμα, το IΝΕΔΙΒΙΜ, πλήθος σχολείων και φορέων όπου εργάστηκα ως εκπαιδευτικός και τo ΕΙΧΗΜΥΘ όπου εργάστηκα ως περιβαλλοντολόγος ανακαλύπτωντας την δυνατή σχέση ανθρώπου- περιβάλλοντος καθώς και τη δύναμη της Συστημικής προσέγγισης και φυσικά μέσω της ΕΡΓΩ με την Actionaid όπου επιτέλεσα ενεργό μέλος της συγγραφικής ομάδας του εκπαιδευτικού υλικού ψυχοενδυνάμωσης και οικονομικού αλφαβητισμού για δημοτικά και γυμνάσια που κρατάτε στα χέρια σας.

  • Θοδωρής Παπασταθόπουλος

Ειδικός Παιδαγωγός (MA) με πολυετή εμπειρία σε σχολικά και θεραπευτικά πλαίσια στην Αγγλία και την Ελλάδα. Από το 2013, συνεργάζομαι, ως ειδικός παιδαγωγός, με το Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογενείας Αθηνάς των Παιδικών Χωρίων SOS Ελλάδος, ενώ παράλληλα, συμμετέχω στην ERGO.academy πάνω στον τομέα της ανάπτυξης και υλοποίησης πολυαρίθμων ψυχοεκπαιδευτικών προγραμμάτων. Στο Πρόγραμμα Οικονομικής Εκπαίδευσης της ActionAid συντέλεσα ενεργά στο σχεδιασμό και τη συγγραφή τoυ εκπαιδευτικού υλικού των εγχειριδίων «Αλφαβητάρι Οικονομικών».   

  • Κωστής Στεργίου 

Οικονομολόγος και Διδάκτορας της Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με πολυετή εμπειρία ως οικονομολόγος – σύμβουλος επιχειρήσεων, εκπαιδευτής, εκπαιδευτικός και σύμβουλος σταδιοδρομίας. Ως Εκπαιδευτής Νέων έχω προσφέρει υπηρεσίες εκπαίδευσης μη τυπικής μάθησης σε 21 χώρες στον κόσμο στους τομείς της κοινωνικής επιχειρηματικότητας και της εργασίας στον τομέα της νεολαίας. Είμαι μέλος της ομάδας εκπαιδευτών του Συμβουλίου της Ευρώπης, της ομάδας εκπαιδευτών του προγράμματος Erasmus+ Youth στην Ελλάδα, της ομάδας εκπαιδευτών του Βρετανικού Συμβουλίου και της ομάδας εκπαιδευτών της Στρατηγικής Συνεργασίας "Youth@Work - Youth Employability  & Entrepreneurship". Επικεφαλής του Κέντρου Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης - Europe Direct Δυτικής Μακεδονίας και Συνιδρυτής και Αντιπρόεδρος του Ομίλου Ενεργών Νέων Φλώρινας.

Μαζί θα εξοικειωθούμε με το εγχειρίδιο “Αλφαβητάρι Οικονομικών”, κατά τη διάρκεια των επιμορφώσεων της ActionAid και στη συνέχεια θα είμαι στη διάθεσή σας, ως μέντορας του προγράμματος, για κάθε υποστήριξη στην εφαρμογή του από εσάς στο σχολείο με τους μαθητές και τις μαθήτριές σας! 

  • Μαρίζα Τσαχάλη 

Μουσειοπαιδαγωγός (ΜΑ) με πολυετή εμπειρία στο σχεδιασμό και την εκπόνηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων με διαφορετικές ομάδες, στην Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο. Από το 2011 εργάζομαι στην ActionAid και από το Σεπτέμβριο 2019 -Αύγουστο 2021 ήταν η συντονίστρια του προγράμματος "Αλφαβητάρι Οικονομικών".

 

Any errors remain those of the authors. The findings, interpretations and conclusions presented in this article are entirely those of the authors and should not be attributed in any manner to any of its funders.

HELITFIN_logos